Wysłany: 2013-10-29, 18:37 Montaż cięgna zmiany biegów (AR4)
Na poniższym przykładzie zademonstruję jak zdemontować cięgno zmiany biegów automatycznej skrzyni AR4. Cel demontażu dowolny. W moim przypadku chodziło o to, że cięgno spadało z trudno dostępnej dźwigni przy skrzyni.
Samo cięgno ma identyczną budowę i zasadę działania jak linka hamulcowa, maski, lub gazu. Z jednej strony jest zamontowane do dźwigni w kabinie, a z drugiej zaczepione do dźwigni przy skrzyni. Porusza się w pancerzu, który przy skrzyni jest oparty o aluminiową łapę, przykręconą pod łapą poduszki skrzyni.
W miejscu mocowania pancerza przy skrzyni jest regulacja naciągu, czy raczej pozycji dźwigni w kabinie względem dźwigni przy skrzyni. Pozycję ustala wsuwka, jak na zdjęciu. Nie trzeba jej wyjmować, by odpiąć pancerz.
Mocowanie pancerza do łapy realizowane jest na zatrzask. By je wyjąć bez demontażu łapy, trzeba wcisnąć od strony skrzyni zatrzaski blokujące.
Jako, że jest tam bardzo mało miejsca, można to zrobić tylko czymś o małych gabarytach. Ja do tego użyłem prętowych kluczy torks wygiętych pod kątem 90 st.
Miłego dłubania . Jeśli macie jakieś pytania, to śmiało.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum