:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Najstarsze auto w Polsce wystartowało w rajdzie
Autor Wiadomość
lucjan 
Kandydat na znawcÄ™



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Wiek: 77
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
SkÄ…d: werbkowice
WysÅ‚any: 2011-12-22, 10:11   Najstarsze auto w Polsce wystartowaÅ‚o w rajdzie
 

Jedyna polska załoga na najstarszym zarejestrowanym samochodzie w Polsce (RAMBLER z 1903 roku, kierowca Marek Sankowski, pilot Tomasz Skrzeliński, numer startowy 274) - z sukcesem zakończyła pierwszy start w największym rajdzie weteranów na świecie z Londynu do Brighton.

Z okazji 125 lat motoryzacji - w rajdzie uczestniczyło ponad 500 załóg z 22 krajów, w tym m.in. wnuk Ferdynanda Porsche na samochodzie LOHNER-PORSCHE z 1900 roku (nr startowy 88), Nigel Mansell wraz z Ministrem Transportu Wielkiej Brytanii na MERCEDESIE z 1902 r. (nr startowy 234) oraz prawnuczka Karla Benz'a jadąc oryginalnym trójkołowym pojazdem z 1886 roku, zaś wszystkie pojazdy były wyprodukowane przed 1905 rokiem.



Rajd na historycznej trasie pierwszego przejazdu brytyjskich automobilistów po zniesieniu w 1896 roku "Ustawy Czerwonej Flagi" ukończyło 410 pojazdów.

Mimo licznych starań i oficjalnego patronatu Ministra Infrastruktury, start załogi z Polski odbył się bez żadnej finansowej pomocy Sponsorów - w tym PZM.

Jedyną pomoc logistyczną przy transporcie auta zaoferowała prywatna firma CLASSIC-PARTS Mirosława Staniszewskiego.

Nasz przejazd 96 km trwał około 7 godzin: start o godz 7,42, a dojazd do finiszu nad morzem przed godz 15, przy czym ok 2 km wcześniej była lotna meta decydująca o zaliczeniu trasy.

Nasz pojazd miał fabrycznie 6 KM, więc każde zatrzymanie się (jechaliśmy w otwartym ruchu drogowym) powodował znaczne opóźnienie. Również kilka podjazdów pod górę wymagało zejścia pilota i powolny wjazd na pierwszym biegu.

Kilka własnoręcznych serwisów wymagało dolewania gotującej się wody, uzupełniania oleju w otwartym układzie zakraplania, dodatkowego tankowania paliwa i czyszczenia układu zapłonowego. Na szczęście nie było żadnych awarii.

http://moto.onet.pl/10978...my.html?node=29
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 16