R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 40 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-09-29, 19:46 Zegary
Witam
Mam problem (chyba) ze swoimi zegarami. Mianowicie brat stwierdził że oszukuje obrotomierz. Stwierdził tak na podstawie zmian biegów i wogóle. Motywuje on to tym że zegary są od V6 a teraz mam 2.0 itd. Chciałem sobie zmienić zegary na te od tego silnika, wyciągnąłem je i jest pewna różnica w jednej wtyczce. i tu pytania.
Czy faktycznie obrotomierz może oszukiwać i czy z tego powodu. Czy muszę wymieniać zegary.
Do czego służy ten kabelek z wtyczką (patrz zdjęcie). W drugich zegarach jest szara i ma więcej blaszek.
wydaje mi się że nie ma to znaczenia czy zegary są od benzyny V6 czy od diesla , jeżeli są na impuls a nie na linke (tak jak w moim przypadku) to powinny wskazywać poprawną skale obrotów no chyba że działa to tak jak licznik rowerowy tzn. jeżeli masz ustawiony na większe koło a chodzi na mniejszym to będzie pokazywał (już nie pamiętam) więcej kilometrów albno mniej. Wydaje mi się że nie ma różnicy bo zegary są zestandaryzowane. Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 43 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-09-30, 00:09
Goalkeper: mowimy o obrotomierzu a nie predkosciomierzu a poza tym jest kolosalna roznica w obrotomierzach dieslowskich i benzyniakowych (calkiem inny rodzaj sygnalu jest mierzony)
hmmm a to nie jest wtyczka od czujnika predkosci? wg mojej dokumentacji to niby powinien miec 5 pinow ale z wlasnego doswiadczenia wiem ze w innych zegarach jest 3 piny tylko. Jak pokazesz zdjecie w ktorym miejscu ten kabelek wchodzi do licznika to powiem ci na 100% czy to to. Niestety jesli sie okaze ze to czujnik predkosci wiec z obrotomierzem nie ma to nic wspolnego.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90 Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 497 Skąd: Radom
Wysłany: 2006-09-30, 00:36
Tak sobie przypominam ze jak znajomy w maluchu (2 cylindry oczywiscie) zainstalowal obrotomierz od jakiegos fiata cztero cylindrowego, to efektem bylo przeklamanie o polowe obrotow (faktycznie 4 tys a obrotomierz pokazywal 2 tys)
Nie wiem czy taka sytuacja z technicznego ponktu widzenia jest mozliwa u nas... ale jesli tak to moze o to chodzi:)
Jesli przeszedles z 6 garow na 4 to idac rozumowanie z przykladu na gorze to faktycznie silnik kreci sie 6 tys, a powinienes miec na obrotomierzu 4.
_________________ The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
o kurdę więcej nie wchodze na forum po pijaku bo nie rozumiem co czytam i się wdaję w gadke
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
Trzeba by sprawdzić z czego obrotomierz bierze impulsy. Jeżeli bieże z układu zapłonowego, czyli liczy sobie zapłon na cylindrze to masz niestety do wymiany.
Jeżeli bierze impulsy z czujnika na kole na wale to nie powinno być takich problemów.
No i obrotomierz w dieslu niestety nie będzie współpracował - sygnał bierze z alternatora.
Pozdro
PS
Ostatnio Tomala zabłysnął w grzebaniu przy elektryce może on ci coś podpowie.
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 43 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-10-01, 15:51
W dieslu bedzie inaczej a w benzyniaku bedzie inaczej Najpewniej bedzie dorwac kogos z takim samym silnikiem i skrzynia i porownac w czasie jazdy albo podjechac do zaprzyjaznionego elektromagika i niech sprawdzi obroty za pomoca jakiegos urzadzenia diagnozujacego (kiedys sam mialem do sprzedania analizator spalin z funkcja pomiaru obrotow silnika)
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
jeżeli miałeś V6 a teraz masz silnik R4 to będzie ci pokazywał mniejsze obroty. sygnał jest branu z układu zapłonowego a nie z czujnika prędkości wału korbowego, z tąd to przekłamanie
będzi eci pokazywał dokładnie 66,6% prawidłowego wskazania. czyli zamiast 3000RPM pokazuje 2000RPM
Tak więc liczniki masz do wymiany
pozdrawiam
WRACAJĄC DO TEMATU "OBROTOMIERZ"CIEKAW JESTEM CZY KTOŚ WIE GDZIE ZNAJDUJE SIĘ W V6 PRZEKAŻNIK OBROTOMIERZA KTÓRY JEST JEDNOCZEŚNIE ICH OGRANICZNIKIEM [DREHZAHLBEGRENZER]WE WSZYSTKICH ZNANYCH MIEJSCACH /POD LEWA LAMPĄ.NALEWO OD KIEROWNICY POD GŁOSNIKIEM GADACZKI GO NIE MA.
[ Dodano: 2009-12-28, 23:26 ]
jeżeli będą pytania natemat gażnikow iwtrysku benzyny chętnie pomogę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum