:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Zegary
Autor Wiadomość
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 40
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-09-29, 19:46   Zegary
 

Witam
Mam problem (chyba) ze swoimi zegarami. Mianowicie brat stwierdził że oszukuje obrotomierz. Stwierdził tak na podstawie zmian biegów i wogóle. Motywuje on to tym że zegary są od V6 a teraz mam 2.0 itd. Chciałem sobie zmienić zegary na te od tego silnika, wyciągnąłem je i jest pewna różnica w jednej wtyczce. i tu pytania.
Czy faktycznie obrotomierz może oszukiwać i czy z tego powodu. Czy muszę wymieniać zegary.
Do czego służy ten kabelek z wtyczką (patrz zdjęcie). W drugich zegarach jest szara i ma więcej blaszek.

DSC02076.JPG
Plik cignito 33 raz(y) 142.52 KB

DSC02074.JPG
Plik cignito 30 raz(y) 151.59 KB

_________________

 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2006-09-30, 00:05   
 

wydaje mi się że nie ma to znaczenia czy zegary są od benzyny V6 czy od diesla , jeżeli są na impuls a nie na linke (tak jak w moim przypadku) to powinny wskazywać poprawną skale obrotów no chyba że działa to tak jak licznik rowerowy tzn. jeżeli masz ustawiony na większe koło a chodzi na mniejszym to będzie pokazywał (już nie pamiętam) więcej kilometrów albno mniej. Wydaje mi się że nie ma różnicy bo zegary są zestandaryzowane. Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-09-30, 00:09   
 

Goalkeper: mowimy o obrotomierzu a nie predkosciomierzu :P a poza tym jest kolosalna roznica w obrotomierzach dieslowskich i benzyniakowych (calkiem inny rodzaj sygnalu jest mierzony)

hmmm a to nie jest wtyczka od czujnika predkosci? wg mojej dokumentacji to niby powinien miec 5 pinow ale z wlasnego doswiadczenia wiem ze w innych zegarach jest 3 piny tylko. Jak pokazesz zdjecie w ktorym miejscu ten kabelek wchodzi do licznika to powiem ci na 100% czy to to. Niestety jesli sie okaze ze to czujnik predkosci wiec z obrotomierzem nie ma to nic wspolnego.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
Skąd: Radom
Wysłany: 2006-09-30, 00:36   
 

Tak sobie przypominam ze jak znajomy w maluchu (2 cylindry oczywiscie) zainstalowal obrotomierz od jakiegos fiata cztero cylindrowego, to efektem bylo przeklamanie o polowe obrotow (faktycznie 4 tys a obrotomierz pokazywal 2 tys)

Nie wiem czy taka sytuacja z technicznego ponktu widzenia jest mozliwa u nas... ale jesli tak to moze o to chodzi:)

Jesli przeszedles z 6 garow na 4 to idac rozumowanie z przykladu na gorze to faktycznie silnik kreci sie 6 tys, a powinienes miec na obrotomierzu 4.
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-09-30, 00:49   
 

Szopen ma racje... (przynajmniej tak mi sie wydaje na chlopski rozum ;) )
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2006-09-30, 07:54   
 

o kurdę więcej nie wchodze na forum po pijaku bo nie rozumiem co czytam i się wdaję w gadke :?
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2006-09-30, 10:18   
 

Trzeba by sprawdzić z czego obrotomierz bierze impulsy. Jeżeli bieże z układu zapłonowego, czyli liczy sobie zapłon na cylindrze to masz niestety do wymiany.
Jeżeli bierze impulsy z czujnika na kole na wale to nie powinno być takich problemów.

No i obrotomierz w dieslu niestety nie będzie współpracował - sygnał bierze z alternatora.
Pozdro

PS
Ostatnio Tomala zabłysnął w grzebaniu przy elektryce może on ci coś podpowie.
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-09-30, 10:50   
 

Najłatwiej będzie wyjechac na drogę i sprawdzić 3000tys obr to powinno być 110 km/h i wtedy się wyjasni
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
Skąd: Radom
Wysłany: 2006-09-30, 16:40   
 

U mnie jak mam 3000 na obrotomierzu i piatke wpieta to jest jakies 120:) Ale to niewielka roznica:)
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-10-01, 15:51   
 

W dieslu bedzie inaczej a w benzyniaku bedzie inaczej :P Najpewniej bedzie dorwac kogos z takim samym silnikiem i skrzynia i porownac w czasie jazdy albo podjechac do zaprzyjaznionego elektromagika i niech sprawdzi obroty za pomoca jakiegos urzadzenia diagnozujacego (kiedys sam mialem do sprzedania analizator spalin z funkcja pomiaru obrotow silnika)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-10-02, 11:26   
 

sama skrzynia biegow tez moze miec zdecydowane przelozenie na licznik :mrgreen:
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 40
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-10-02, 23:50   
 

Był automat i jest automat.
A czy ma ktos może 2.0 w automacie AR4???
_________________

 
 
fizyk 
Spełniony forowicz
ful łopcja:D


R25: 2.8 V6i Z7W B29G 1990
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 368
Skąd: dębica podkarpackie
Wysłany: 2006-10-03, 19:56   
 

jeżeli miałeś V6 a teraz masz silnik R4 to będzie ci pokazywał mniejsze obroty. sygnał jest branu z układu zapłonowego a nie z czujnika prędkości wału korbowego, z tąd to przekłamanie
będzi eci pokazywał dokładnie 66,6% prawidłowego wskazania. czyli zamiast 3000RPM pokazuje 2000RPM
Tak więc liczniki masz do wymiany
pozdrawiam :)
 
 
250PS 
Gadaczka


R25: 2.5 v6 turbo baccara
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 59
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-12-28, 23:15   
 

WRACAJĄC DO TEMATU "OBROTOMIERZ"CIEKAW JESTEM CZY KTOŚ WIE GDZIE ZNAJDUJE SIĘ W V6 PRZEKAŻNIK OBROTOMIERZA KTÓRY JEST JEDNOCZEŚNIE ICH OGRANICZNIKIEM [DREHZAHLBEGRENZER]WE WSZYSTKICH ZNANYCH MIEJSCACH /POD LEWA LAMPĄ.NALEWO OD KIEROWNICY POD GŁOSNIKIEM GADACZKI GO NIE MA. :? :?

[ Dodano: 2009-12-28, 23:26 ]
jeżeli będą pytania natemat gażnikow iwtrysku benzyny chętnie pomogę
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2009-12-28, 23:27   
 

Ale czcionkę to można zmniejszyć raczej większość z nas widzi literki :)
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 28