:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Trochę o motocyklach
Autor Wiadomość
Adawen 
Częsty forowicz



R25: R25: 2,9 BACCARA 92 r.
Imię: Żabka
Wiek: 75
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 220
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-11-16, 18:58   
 

Adam! Adam! Podziwiam i gratuluję wiedzy. Przyznaję, ze moja fascynacja motocyklami to: BMW /wał/ NSU, dwucylindrowy IŻ ze wstecznym biegiem, Junak. To były czasy. Jazda polnymi drogami w nocy. Bezcenne.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-16, 19:49   
 

no i sie zaczyna - nie kojarzę "Iża" dwucylindrowego - owszem było coś takiego przed druga wojną i nazywało się Podolsk i miało dwucylindrowy silnik w układzie V żywcem skopiowany z harleya. Iże były jednocylindrowe (pomimo podwójnego wydechu) i nie posiadały wstecznego ("Iż 49" "Iż 56") Iże były kopią DKW 350 SB. Dwa cylindry miało DKW 500 SB i ten model posiadał bieg wsteczny (niektóre wersje dla Wermachtu) oraz w wersji "Luxus" regulację wstępnego napięcia zawieszenia tylnego oraz (uwaga!!) "dynastarter" czyli prądnicę pełniącą także funkcję elektrycznego rozrusznika ;)

poniżej DKW 350 na bazie którego powstał "Iż 350". Silniki takie same - "Iż" miał z przodu teleskopy zamiast zawieszenia trapezowego.



[ Dodano: 2008-11-16, 19:54 ]
Wsteczny bieg posiadały BMW oraz Zundappy w wersji Sahara. Posiadały także napęd wałem koła tylnego oraz napęd wałem przez mechanizm różnicowy koła wózka bocznego (tzw. kosza). Oba modele posiadały hydrauliczny mechanizm hamulcowy koła tylnego i koła wózka bocznego. Oba tez modele posiadały dodatkowe "terenowe" przełożenia skrzyni biegów i blokadę mechanizmu róznicowego.

[ Dodano: 2008-11-16, 19:55 ]
no już dajcie spokój i więcej mnie nie podpuszczajcie w tym temacie ;) bo ja mogę tak godzinami :)

_________________

Ostatnio zmieniony przez Adam 2008-11-16, 22:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Adawen 
Częsty forowicz



R25: R25: 2,9 BACCARA 92 r.
Imię: Żabka
Wiek: 75
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 220
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-11-16, 20:17   
 

Adam jeszcze raz brawo. O IŻ-u ze wstecznym biegiem /dwucylindrowym/ wiem, bo widziałem i jeździłem. Miały go wojsko i służby leśne. O takich szczegółach jak układy hamulcowe, terenowe przełożenia nawet nie wiedziałem. Widziałem natomiast wały napędowe w motocyklach NSU,BMW i Zundapp. Fajnie powspominać fascynacje z młodych lat, ale jak się okazuje moja wiedza jest mizerna w porównaniu z Twoją. Liczę na uzupełnienie braków.

[ Dodano: 2008-11-16, 20:18 ]
Wały miały jeszcze MZ.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-16, 20:21   
 

może i tak, nie będę sie sprzeczał. "Iża" produkowano do lat 70 więc może?? Warto tez przypomnieć dwusuwowe "bmw" czyli wschodnioniemieckie motocykle marki IFA BK 350. Miały dwa cylindry w układzie przeciwsobnym (tzw "bokser") i napęd na koło tylne wałkiem kardana. Mococykle IFA przekształciły sie później w popularne MZ.
_________________

 
 
Adawen 
Częsty forowicz



R25: R25: 2,9 BACCARA 92 r.
Imię: Żabka
Wiek: 75
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 220
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-11-16, 20:24   
 

Adam przy najbliższym spotkaniu zamawiam skrzynkę piwa i bedziemy gadać o m o t o r a c h do opróżnienia ostatniej butelki.

[ Dodano: 2008-11-16, 20:27 ]
Jesteś dla mnie kopalnią wiedzy na ten temat.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-16, 20:40   
 

OK - pogadać - to jest to co lubię :)
_________________

 
 
Mariusz1500 
Fachowy forowicz


Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 349
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2008-11-16, 20:58   
 

Moj dzidek jak sluzyl sewgo czasu w wojsku w Chełmie a potem we Włodawie to pomykal BMW tylko nie wiem jaki model a potem jak sie sprowadzil mieszkac z rodzina to sprzedał w Łodzi . Moze w lodzi jezdzi albo zyletki juz??? pozostaly mi sie tylko na pamiatke po motocyklu 3 zdjeica
 
 
 
Adawen 
Częsty forowicz



R25: R25: 2,9 BACCARA 92 r.
Imię: Żabka
Wiek: 75
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 220
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-11-16, 21:02   
 

Mariusz. Jasna pogoda widziałem "takie coś" ciekawostka dla modzieży może być to, że tadźwignia z gałką to jest dublet do ręcznej zmiany biegów. Zdjęcie rarytas.
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-11-16, 21:04   
 

No Adam a może Ty zbładziles jezdzac na 4 kołach ??? ;) i dlatego masz takiego pecha do gumek itp .. :D:D:D


Dziś obejrzałem sobie "Jestem Legendą" i " Kung Fu Panda". Myślałem ze pierwszy film będzie lepszy jak przypomne sobie jak go reklamowali, taki sobie ale i tak lepszy niż REC bo to juz kompletna kicha.
Drugi film taki sobie ale i tak oba przereklamowane :/.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Mariusz1500 
Fachowy forowicz


Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 349
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2008-11-16, 21:11   
 

Moj tata ze swoim ojcem jezdzil na polowania i ryby tymze motorkiem :) Byl chyba z koszem jak pamietam z opowiadan taty, a silniczek pyrkotal :) szkoda ze sie nie ostal w recach dzidka to bym mial sobie czym smigac po Łodzi :)
 
 
 
Adawen 
Częsty forowicz



R25: R25: 2,9 BACCARA 92 r.
Imię: Żabka
Wiek: 75
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 220
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-11-16, 21:22   
 

Kochani takie fascynacje nie przynoszą ujmy fanom 25. Swiadczą tylko o wrażliwości na piekno.
 
 
 
Mariusz1500 
Fachowy forowicz


Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 349
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2008-11-16, 21:25   
 

znalazlem na allegro
http://moto.allegro.pl/it...a_bmw_r350.html

ten jest z łodzi i rozni sie tylko numerem na dziaka bylo 227072 a na tym ponizej jest 227090
http://moto.allegro.pl/it...ejstrowany.html
 
 
 
Adawen 
Częsty forowicz



R25: R25: 2,9 BACCARA 92 r.
Imię: Żabka
Wiek: 75
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 220
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-11-16, 21:34   
 

Pojemność 350. Ludzie nie wyobrażacie sobie co to były za osiągi 140km/godz w latach 50. Bajka.
 
 
 
Mariusz1500 
Fachowy forowicz


Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 349
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2008-11-16, 21:46   
 

A i jeszcze mamy bracia mieli WFM czy WSK to wiecej przy niej robili niz jezdzili potem mieli JAWA TS 350 to byl super sprzecior jezdzilo sie ale nie samemu za maly bylem :(
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-16, 21:47   
 

zgadza sie to BMW R 35 - 350 ccm - ta dźwigienka zmiany biegów wskazuje na model powojenny. Przedwojenne i z czasów wojny miały długą dźwignie zmiany biegów, kończącą się przy baku. Ta prawdopodobnie jest dźwignia pomocniczą do znajdowania tzw. luzu. Z drugiej strony jest na pewno główna, nozna zmiana przełożeń skrzyni.
Były też jednocylindrowe dwusetki i dwieściepiędziesiątki - ale one w wersjach powojennych miały ramę typu rurowego a nie wytłoczkę stalową.

BMW R 75 Sahara - kół jak widać na załączonym obrazku - 4 sztuki ;)



poniżej takie R 25 wsród motocykli - Zundapp KS 800
4 cylindry w układzie bokser, napęd wałem.

_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 29