:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
CoÅ› z hamulcami.
Autor Wiadomość
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
ImiÄ™: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2007-04-03, 12:34   CoÅ› z hamulcami.
 

Domyślam się, że to coś z hamulcami. Komunikat pojawia się sporadycznie i tylko przy ruszaniu. Zapala się wtedy kontrolka układu hamulcowego (!). Podejrzewam zwarcie kabelka czujnika grubości klocka hamulcowego. Dzisiaj sprawdzę. Jakby ktoś mógł jednak przetłumaczyć biegle komunikat byłoby super.
Po dojechaniu na miejsce i wyłączeniu silnika, pojawia się kolejny komunikat, który brzmi tak:
"Check now. Fluid level brake system." Albo jakoÅ› podobnie pisane, ale to rozumiem.
Niestety nie udało mi się go nagrać. Postaram się to nadrobić :D

gada_en_01.mp3
Plik ¶ci±gniêto 2742 raz(y) 180.82 KB

_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 40
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
WysÅ‚any: 2007-04-03, 12:51   
 

Uwaga ! unikaj ostrego hamowania, tylko jeden obwód działa Jedź pomału do najbliższego warsztatu

[ Dodano: 2007-04-03, 12:55 ]
No nie do końca rozumiem środka wypowiedzi ale wydaje mi się że o coś takiego chodzi.
Warrning. Avoid braking hard, one circut sudenly working, drive slowly to nearest garage
_________________

 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
SkÄ…d: koszalin
WysÅ‚any: 2007-04-03, 13:14   
 

czyli co???
poszla jedna sekcja w pompie hamulcowej???
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
ImiÄ™: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2007-04-03, 13:20   
 

Właśnie dziwne, bo wystarczy wyłączyć i włączyć auto i nie ma już tego komunikatu, dlatego obstawiam zwarcie kabelka np. Z jednej strony się przywarł i renia myśli, że nie mam czym hamować z tej strony. Dlatego może twierdzić, że jedna strona kaput. Nie przychodzi mi nic więcej do głowy, bo kontrolka ta jest właśnie od okładzin, a innych czujników, poza poziomem płynu, w układzie nie stwierdziłem. Nie wyobrażam więc sobie skąd renia by miała wiedzę, o tym że padła sekcja pompy. Poza tym komunikat pojawia się nie przy hamowaniu, a ruszaniu.
Zastanawia mnie tylko ten komunikat na koniec, o poziomie płynu. Niby zakrywa jeszcze całkiem przyzwoicie czujnik w zbiorniczku.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2007-04-03, 15:26   
 

hmmm ciekawa sprawa....
Gdyby to byla usterka zuzycia klockow to zapalalaby sie zolta kontrolka od okladzin i service a nie czerwona (!)... (chyba ze zle zrozumialem Twoj opis)
Wg. mnie ten komunikat stwierdza ze brakuje plynu (a przynajmniej renia tak mysli) a z tym ze dziala jeden obwod to jest tak, ze zbiorniczek plynu hamulcowego jest tak zrobiony, ze nawet jak jedna sekcja zgubi plyn to w drugiej sekcji zostaje troche plynu na tyle zeby dzialala polowa hamulcow stad renia mowi, ze moze dzialac tylko jeden obwod.
Wg mnie albo sie przetarl kabelek od czujnika poziomu plynu albo zacial sie sam plywak.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
ImiÄ™: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2007-04-05, 14:53   
 

Chodziło mi o czerwoną lampkę ((!)) w lewym górnym rogu, a tu jest jej opis:
http://www.renault25.eu/i.../pl/str22_2.jpg
Faktycznie, źle przyjąłem że jest ona od okładzin klocków. Według opisu, powinna zapalać się podczas hamowania, ale u mnie zapala się podczas przyspieszania i tylko raz na począdku. Potem już można jeździć nawet cały dzień i jest OK. Poziom płynu w zbiorniczku jest jednak niski i może powodować zapalanie kontrolki. Zobaczymy czy dolanie płynu zmieni sytuację, ale najpierw jeszcze wyjmę czujnik ze zbiorniczka i zobaczymy czy powie to samo :mrgreen:

W międzyczasie odpiąłem kable od czujnika i nic się nie działo. Żadnych komunikatów i kontrolka nie rozbłysła. To normalne ??
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2007-04-06, 21:50   
 

Tombog napisał/a:
W międzyczasie odpiąłem kable od czujnika i nic się nie działo. Żadnych komunikatów i kontrolka nie rozbłysła. To normalne ??

Tak, bo czujnik w zbiorniczku jest normalnie rozwarty czyli reakcja bedzie dopiero wtedy gdy zabraknie plynu. Jesli chcesz zbadac reakcje "na sucho" to zewrzyj oba kabelki ze soba - powinna zaswiecic sie (!) + STOP + gadula :)

A co do tego zaswiecania sie przy ruszaniu to jest to jak najbardziej zwiazane z niskim stanem plynu, przypominam sobie ze kiedys tez mi sie kontrolka zapalila przy mocniejszym depnieciu na gaz. Okazalo sie ze bylo troche za malo plynu i przy przeciazeniach plywak zaczynal dzialac.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcÄ™


R25: 2100, turbo dx,B290
ImiÄ™: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
WysÅ‚any: 2012-02-27, 17:47   
 

Nie dawno jak miałem awarię pompy hamulcowej ,tak jak pisze Zulus wykrzyknik stop,i gadaczka darła się w niebogłosy o awarii(spadek płynu w pompie ) i nie raz komunikat tylko co jakiś czas i to bardzo głośno :mrgreen:
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 40
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
WysÅ‚any: 2012-02-27, 21:22   
 

Co ciekawe ja miałem inny komunikat o tym samym (generalnie chodzi o to że jest mało płynu) "brakes problem! Emergency circuit in operation! Avoid braking hard.
_________________

 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcÄ™


R25: 2100, turbo dx,B290
ImiÄ™: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
WysÅ‚any: 2012-02-28, 12:40   
 

Nie no ja nie powtórzę *(France) ale to samo pewnikiem odnośnie spadku płynu w zbiorniczku :mrgreen: bo luknołem w tłumaczenia u nas na forum i by się zgadzało .ale jeszcze marudzi: rouge ,coś tam nie ma prawego światła przeciwmgielnego(tylnego) ale jeszcze nie brałem sie za to ,w naj bliszszym czasie.. :D
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 23