:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Witam
Autor Wiadomość
Piotras1984 
Dzidziuś


R25: Lancia Thema 2.8 v6 1990
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 7
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-06-08, 14:21   Witam
 

Witam wszystkich na forum
Na Forum trafiłem dość przypadkowo, mimo, że nie posiadam żadnej renówki. Otóż jakiś czas temu razem z bratem wytargaliśmy ze szrotu Lancię Themę z silnikiem PRV. Lancia obecnie czeka na opinię rzeczoznawcy, a w między czasie trzeba ogarnąć silnik bo jest przytarty na wale. I właściwie to przez silnik tutaj trafiłem, gdyż poszukuję konkretnych informacji na jego temat. Ale żeby nie było to kiedyś nasz Tata miał renówkę 25, pamiętam tyle, że był to wolnossący diesel i że auto było bardzo wygodne. A jej era się zakończyła kiedy podczas jazdy z przyczepką facet jadący za nami nie wyhamował i wpakował przyczepkę do bagażnika. I teraz tak się złożyło, że dzięki Lancii miałem okazje przypomnieć sobie o tym, że w ogóle jest coś takiego ja renault 25.
Pozdrawiam
 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 50
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-06-08, 17:01   
 

miło powitac nowego klubowicza..jaki masz silnik w lancji i co sie w nim stało?w razie co mam 2,7 na mechanicznym wtrysku i 2.8 na pełnym elektrycznym wtrysku,i sporo gratów do tych silników,czyli zapasowe silniki na czesci..
 
 
Piotras1984 
Dzidziuś


R25: Lancia Thema 2.8 v6 1990
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 7
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-06-08, 18:04   
 

Silnik to 2.8 V6 na pełnym wtrysku. Silnik przytarty na wale, jak się rozgrzeje gaśnie i dopóki nie ostygnie to rozrusznik nie jest w stanie obrócić wałem. A z części to na pewno będę potrzebował pompę wody bo wyje niemiłosiernie.

Wrzucił bym jakieś foto tego wynalazku, ale nie wiem czy w tym wątku czy gdzie indziej.
 
 
panicz 
Raczek


R25: V6 turbo 1991
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 16
Skąd: Siennica
Wysłany: 2017-06-08, 19:17   
 

Raczej nie na wale, obrocona panewka by stukala ale silnik by sie krecil albo calkowicie dęba by stal. Tloki musialy sie przytrzec.
 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 50
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-06-08, 21:12   
 

mam cały kompletny 2.8 v6 na chodzie w bdb stanie kompletny z wtryskami,sprzegłem i przepustnicą i pompa wody,drugi mam goły słupek czyli blok z tłokamii wałem oraz głowice głowice,rozrząd w nim jest rozpiety -brak łancucha rozrzadu..jak bł bys zainteresowany to tel 604 191 389 najlepiej po 19tej..
 
 
Piotras1984 
Dzidziuś


R25: Lancia Thema 2.8 v6 1990
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 7
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-06-09, 08:21   
 

Ja puki co obstawiam wał, panewka nie musiała się od razu obrócić i nie wydaje mi się żeby przy pierścieniach temperatura miała większe znaczenie. Tak czy inaczej okaże się jak rozłożymy silnik co mam nadzieję zrobimy jeszcze w tym tygodniu.

maciek
Normalnie wymiana silnika była by pewnie najlepszym i najszybszym sposobem na naprawę, ale w tym wypadku problem jest w tym, że auto jest ze szrotu i jedyna możliwość żeby je ponownie zarejestrować to żółte blachy, a w związku z tym numer silnika poszedł już do rzeczoznawcy i konserwatora zabytków.
Ale zobaczymy co tam siedzi w silniku w środku i jak by wyglądały koszty szlifów, w razie czego będę się kontaktował.
 
 
panicz 
Raczek


R25: V6 turbo 1991
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 16
Skąd: Siennica
Wysłany: 2017-06-09, 08:56   
 

Ceny czesci w porownaniu do wartosci auta kosmiczne, ale do dostania. W swojej kilka lat temu profilaktycznie wymienilem panewki, bawilem sie w zwiekszenie mocy w tym wynalazku. Za panewki zaplacilem chyba z 500zl. Wziolem najlepsze jakie byly. Pytalem sie wtedy tez o ceny innych czesci, nie pamietam dokladnie kwoty, ale za wszystko do silnika to grubo ponad 10 tys wychodzilo.
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 59
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-06-09, 09:10   
 

z tą niemożnością obrotu gorącego silnika to o ile pamięć mnie nie myli to Kriss_Lodz miał coś takiego w swoim Espace II i chyba Maciek R21 w swoim V6
_________________

 
 
Piotras1984 
Dzidziuś


R25: Lancia Thema 2.8 v6 1990
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 7
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-06-09, 10:41   
 

To przyznam, że ceny faktycznie mało atrakcyjne. Zobaczymy jak to wygląda po rozłożeniu silnika.
I na teraz kilka zdjęć włoskiego wynalazku z francuskim sercem:
































 
 
panicz 
Raczek


R25: V6 turbo 1991
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 16
Skąd: Siennica
Wysłany: 2017-06-09, 11:17   
 

Fajnie ze ratujesz taki samochod. Moj tez czeka na lepsze czasy. Serce jest francusko - szwedzkie, ale ogolnie korzenie tych silnikow siegaja az za wielka wode, pierwotnie jako v8.
Ceny malo atrakcyjne jesli bierzemy wartosc samochodu. Dla pocieszenia dodam ze nie tak dawno jeden z moich klientiw pojechal 2 letnim, jak sie wydawalo w pelni sprawnym volvo na przeglad po 60 tys i wrocil z faktura na 17,5 tys. Wymienione tylko oleje, filtry, hamolce. Sasiadka z kolei kupowala opony do audi q7 i 8 tys polecialo. Czeka Ja jeszcze wymiana dwoch turbo za kwote ca 25 tys.
 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 50
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-06-09, 12:41   
 

numer na silniku jest na blaszce znamionowej która jest przymocowana na nitach do bloku,wiec nie jest to duzy problem

[ Dodano: 2017-06-09, 13:44 ]
jakbys cos naprawiał w swoim silniku to mam cały na czesci oprócz łancucha rozrzadu..
 
 
Piotras1984 
Dzidziuś


R25: Lancia Thema 2.8 v6 1990
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 7
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-06-09, 15:30   
 

Akurat w tym wypadku jest nabity na bloku. I był już kiedyś wymieniany bo widać, że stary jest zeszlifowany i nowy nabory.
 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 50
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-06-09, 17:52   
 

ja bym stawiał na skrzywiony korbowód,kiedys miałem taki przypadek..pytanie który i czy nie narobił spustoszenia na wale..musiał bys przełożyć cały dół w swoj orginalny blok,przy problemie z numerami to chyba najrozsadniejsze wyjscie..
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2017-06-10, 21:50   
 

Mialem takie blokowanie silnika u siebie . Po Dobrym rozgrzaniu silnika , były wielkie problemy z jego rozruchem a pomagało przestudzenie. Pomogło wówczas dolanie ceramizera do oleju i po 500km problem ustąpił .
Na początek , zanim rozwalisz cały silnik ( niepotrzebnie) , do sprawdzenia wałki rozrządu.
Jak zapcha się magistrala olejowa na której są osadzone popychacze zaworów, wycierają się krzywki na wałkach rozrządu i to one blokują obrót gorącego silnika.
Napisz przede szystkim ilu zaworowy jest Twój silnik bo z tego co widzę może on mieć nieco odmienną konstrukcję niż renówkowe , zresztą podobne pracowały też w Volvo, peugeotach i citroenach , przy czym nie pasowały zamiennie.
Pompa wody tez jest prawdopodobnie inna . Do renówki , nowe pompy są po ok. 285zł.
Co do używanego 25letniego silnika, to każdy jeden , kwalifikuje się do zdjęcia głowic i ich naprawy. Uszczelki są na wykończeniu a aluminium wokół nich , jest zniszczone i wypłukane.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
kujtek 
Starszy starszak


R25: R19 PH1 GTR/TXE 1.8s 90KM
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 101
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-11, 01:10   
 

przecież silnik jest częścią zamienną, to nie lata 90 :D

oj oj, prv na przepływomierzu haha

swoją drogą ktoś powinien pójść do piekła za wyrzucenie na złom takiej fajnej lancii
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 29