Witam wszystkich na forum
Na Forum trafiłem dość przypadkowo, mimo, że nie posiadam żadnej renówki. Otóż jakiś czas temu razem z bratem wytargaliśmy ze szrotu Lancię Themę z silnikiem PRV. Lancia obecnie czeka na opinię rzeczoznawcy, a w między czasie trzeba ogarnąć silnik bo jest przytarty na wale. I właściwie to przez silnik tutaj trafiłem, gdyż poszukuję konkretnych informacji na jego temat. Ale żeby nie było to kiedyś nasz Tata miał renówkę 25, pamiętam tyle, że był to wolnossący diesel i że auto było bardzo wygodne. A jej era się zakończyła kiedy podczas jazdy z przyczepką facet jadący za nami nie wyhamował i wpakował przyczepkę do bagażnika. I teraz tak się złożyło, że dzięki Lancii miałem okazje przypomnieć sobie o tym, że w ogóle jest coś takiego ja renault 25.
Pozdrawiam
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 138 Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-06-08, 17:01
miło powitac nowego klubowicza..jaki masz silnik w lancji i co sie w nim stało?w razie co mam 2,7 na mechanicznym wtrysku i 2.8 na pełnym elektrycznym wtrysku,i sporo gratów do tych silników,czyli zapasowe silniki na czesci..
Silnik to 2.8 V6 na pełnym wtrysku. Silnik przytarty na wale, jak się rozgrzeje gaśnie i dopóki nie ostygnie to rozrusznik nie jest w stanie obrócić wałem. A z części to na pewno będę potrzebował pompę wody bo wyje niemiłosiernie.
Wrzucił bym jakieś foto tego wynalazku, ale nie wiem czy w tym wątku czy gdzie indziej.
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 138 Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-06-08, 21:12
mam cały kompletny 2.8 v6 na chodzie w bdb stanie kompletny z wtryskami,sprzegłem i przepustnicą i pompa wody,drugi mam goły słupek czyli blok z tłokamii wałem oraz głowice głowice,rozrząd w nim jest rozpiety -brak łancucha rozrzadu..jak bł bys zainteresowany to tel 604 191 389 najlepiej po 19tej..
Ja puki co obstawiam wał, panewka nie musiała się od razu obrócić i nie wydaje mi się żeby przy pierścieniach temperatura miała większe znaczenie. Tak czy inaczej okaże się jak rozłożymy silnik co mam nadzieję zrobimy jeszcze w tym tygodniu.
maciek
Normalnie wymiana silnika była by pewnie najlepszym i najszybszym sposobem na naprawę, ale w tym wypadku problem jest w tym, że auto jest ze szrotu i jedyna możliwość żeby je ponownie zarejestrować to żółte blachy, a w związku z tym numer silnika poszedł już do rzeczoznawcy i konserwatora zabytków.
Ale zobaczymy co tam siedzi w silniku w środku i jak by wyglądały koszty szlifów, w razie czego będę się kontaktował.
Ceny czesci w porownaniu do wartosci auta kosmiczne, ale do dostania. W swojej kilka lat temu profilaktycznie wymienilem panewki, bawilem sie w zwiekszenie mocy w tym wynalazku. Za panewki zaplacilem chyba z 500zl. Wziolem najlepsze jakie byly. Pytalem sie wtedy tez o ceny innych czesci, nie pamietam dokladnie kwoty, ale za wszystko do silnika to grubo ponad 10 tys wychodzilo.
To przyznam, że ceny faktycznie mało atrakcyjne. Zobaczymy jak to wygląda po rozłożeniu silnika.
I na teraz kilka zdjęć włoskiego wynalazku z francuskim sercem:
Fajnie ze ratujesz taki samochod. Moj tez czeka na lepsze czasy. Serce jest francusko - szwedzkie, ale ogolnie korzenie tych silnikow siegaja az za wielka wode, pierwotnie jako v8.
Ceny malo atrakcyjne jesli bierzemy wartosc samochodu. Dla pocieszenia dodam ze nie tak dawno jeden z moich klientiw pojechal 2 letnim, jak sie wydawalo w pelni sprawnym volvo na przeglad po 60 tys i wrocil z faktura na 17,5 tys. Wymienione tylko oleje, filtry, hamolce. Sasiadka z kolei kupowala opony do audi q7 i 8 tys polecialo. Czeka Ja jeszcze wymiana dwoch turbo za kwote ca 25 tys.
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 138 Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-06-09, 17:52
ja bym stawiał na skrzywiony korbowód,kiedys miałem taki przypadek..pytanie który i czy nie narobił spustoszenia na wale..musiał bys przełożyć cały dół w swoj orginalny blok,przy problemie z numerami to chyba najrozsadniejsze wyjscie..
Mialem takie blokowanie silnika u siebie . Po Dobrym rozgrzaniu silnika , były wielkie problemy z jego rozruchem a pomagało przestudzenie. Pomogło wówczas dolanie ceramizera do oleju i po 500km problem ustąpił .
Na początek , zanim rozwalisz cały silnik ( niepotrzebnie) , do sprawdzenia wałki rozrządu.
Jak zapcha się magistrala olejowa na której są osadzone popychacze zaworów, wycierają się krzywki na wałkach rozrządu i to one blokują obrót gorącego silnika.
Napisz przede szystkim ilu zaworowy jest Twój silnik bo z tego co widzę może on mieć nieco odmienną konstrukcję niż renówkowe , zresztą podobne pracowały też w Volvo, peugeotach i citroenach , przy czym nie pasowały zamiennie.
Pompa wody tez jest prawdopodobnie inna . Do renówki , nowe pompy są po ok. 285zł.
Co do używanego 25letniego silnika, to każdy jeden , kwalifikuje się do zdjęcia głowic i ich naprawy. Uszczelki są na wykończeniu a aluminium wokół nich , jest zniszczone i wypłukane.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum