:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Tombog
2008-05-05, 13:38
Wymiana łączników stabilizatora przedniego.
Autor Wiadomość
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2005-04-19, 12:39   Wymiana łączników stabilizatora przedniego.
 

Przy zakupie nowych łączników musimy zwrócić szczególną uwagę na średnicę łącznika. W naszych samochodach stosowano 2 rodzaje stabilizatora - 22 i 24 mm. Każdy z tych stabilizatorów miał jeszcze 2 rodzaje łącznka. Starszy model miał prosty łącznik, podczas gdy nowy jest lekko wygięty przy górnym mocowaniu. Mamy więc w sumie 4 rodzaje łącznika.

Jak się okazuje, nie każdy sprzedawca jest na tyle uprzejmy, aby nas o tym poinformować. Kiedyś nawet sprzedano mi łącznik od modelu starszego i powiedziano, że pasuje do nowszego. Ostatnio firma sasic sprzedaje pod symbolem łacznka 24, łącznik 22. Niestety pod symbolem 22 nie znajduje się 24 :(. Tym sposobem zabrakło na rynku wersji 24. Polecam mierzyć średnicę na miejscu przed zakupem.
OK, zabieramy się za wymianę.


Łącznik od góry mocowany jest do śruby mocującej amortyzator w wachaczu. W 99% próba odkręcenia nakrętki jednym kluczem kończy się niepowodzeniem. Po prostu śruba obraca się wraz z nakrętką i konieczne jest zblokowanie drugim kluczem przeciwnej strony. Dlatego nie ma się co zabierać za wymianę, jeśli nie posiadammy drugiego klucza.

Po odkręceniu nakrętki, zdejmujemy ze stabilizatora talerzyk zabezpieczający przed zsuwaniem się łącznika. Wbrew pozorom, polecam do tego celu bardzo cieniutki (wręcz zegarmistrzowski) śrubokręt, bądź gwoździk do podwarzenia sprężynki zabezpieczającej.
Aby lekko zsunąć łącznik ze stabilizatora, użyjemy drugiego podniośnika. Zapierając go o dolny sworzeń, podnosimy całe zawieszenie do momentu, aż wyczujemy luzy na łączniku.


Zsuwamy lekko łącznik ze stabilizatora, następnie ze śruby amortyzatora.
Nowy łącznik zakładamy wykonując powyższe czynności dokładnie w odwrotnej kolejności.
Całą operację wykonałem bez jednego stuknięcia młotkiem.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-10, 07:34   
 

żeby zebrać temat w jedną całość - tu link Maćka z numerami części zabezpieczeń łacznika stabilizatora:

http://www.renault25.eu/v...ight=%B3aczniki

informuję, że komplet - to jest dwie blaszki i dwa zamki (sprężynki) - to zestaw na jedno koło (jeden łącznik stabilizatora)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 17