:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Unifikacja silników Renault?
Autor Wiadomość
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
ImiÄ™: BrownSugar/Twin
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
WysÅ‚any: 2008-09-07, 09:44   Unifikacja silników Renault?
 

Na innym forum Kolega zadał mi pytanie, na które nie znam odpowiedzi.
Czy ktoÅ› wie coÅ› udokumentowanego na ten temat?
Pytanie w całości poniżej:

"Mam jeszcze takie pytanie czy te silniki 2.0 są konstrukcyjnie spokrewnione z silnikami 1.0-1.6 l. ? Kiedyś lata temu czytałem że Renault w latach 80-tych opracowało nowoczesne silniki SOHC o tzw. dużej unifikacji części (taki odpowiednik włoskich jednostek silnika jak w 128 1.1-1.6 l., czy też "FIRE" 0,7-1,6 l.) w gamie pojemności 1.0-2.0 l. one były stosowane w Renault 5 i 11, póżniej sądze trafiły do Clio i 19, oraz Megane I."
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imiÄ™ Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2008-09-07, 11:38   
 

Nie bardzo rozumiem to pytanie.
Silniki 2.0 , 2.1 , 2,2 czyli z serii Jxx mają podobną budowe do silników serii Exx( poprzeczny) czyli E7J, E6J o pojemnosci 1,4 oraz podobnych z serii J...
Wałek rozrzadu w głowicy , regulacja luzu na popychaczach, mokre tuleje, aluminiowy blok.
Starsze silniki z serii Cxx(poprzeczny) 1.0 , 1.1 , 1.2 , 1.4 miały zupelnie inną budowe. Wałek w bloku, blok zeliwny, mokre tuleje , rozrzad na popychaczach, łancuch rozrządu.
Silniki typu Fxx( poprzeczne) 1.7 , 1.8 , 1.9 , 2.0 mają tez zupelnie inną budowe. Blok zeliwny tuleje stałe , wałek w głowicy, regulacja luzu płytkami
Silniki serii Zxx czyli V6 mają z kolei podobną budowe do silników Jxx a tym samym Exx z tym ze tutaj roznice sa dośc powazne chocby z powodu ułozenia cylindrów ;), oraz tego ze w silnikach Exx i Jxx rozrzad był napedzany paskiem, lecz w nowszych konstrukcjach silników Zxx napęd paskiem powrócił.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 16