:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
zawieszenie przednie
Autor Wiadomość
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-24, 18:28   zawieszenie przednie
 

no i wymieniliśmy z Oleksem spręzyny i amortyzatory zawieszenia przedniego w mojej R25. Obydwa elementy były brane z mojej poprzedniej reni rozebranej na części:


Przód się podniósł dośc znacznie - założone u mnie amortyzatory były jakieś 2 cm krótsze a spręzyny miały obcięte pojednym zwoju od góry.
Po wymianie jednej strony nie zauważyłem specjalnej różnicy (wyjeżdżałem zgarażu, zeby odwrócic autko drugą stroną). Po wymianie obu przód znacznie się podniósł, można powiedziec że celuje w niebo. NIE DA się nim jeździc, koła kręcą się w miejscu ślizgając po asfalcie. Każdy wybój powoduje pływanie auta po całym asfalcie (mokro,deszcz) zachowanie auta w czasie skrętu czy jazdy na wprost nieprzewidywalne :(
No i co?? Miał ktoś już coś takiego?? Sprężyny leżały rok, może się rozpręzyły??
_________________

Ostatnio zmieniony przez Adam 2009-10-26, 08:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-10-24, 19:42   
 

No o ile nie założyłeś spręzyn od V6 a i amortyzatory masz nie od V6 ani nie od TD , to możliwe że spręzyny się "rozciągneły" . Choć z drugiej strony to mało prawdopodobne bo te lezące w sklepach też by sie porociągały.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
jaclaw 
Fachowy forowicz



R25: 2,2 ph2 1t TX 1992
Imię: Renata
Wiek: 65
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 299
Skąd: MENELOLANDIA
Wysłany: 2009-10-24, 19:49   
 

dwa worki cementu na maskę, dwie trylinki...? ;)
hmm
ok
generalnie to ja za mało wiem o renacie ale czy poszczególne wielkości ..oraz typy silników nie miały dla siebie odpowiednich sprężyn...(waga całego przodu )
skoro ktos obciał i wpakował obcięte widac taki efekt miał
_________________
http://chomikuj.pl/FLOJDOMAN
Twardogłowy fan
PINK FLOYD & TANGERINE DREAM
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-10-24, 21:09   
 

Niech on najpier porówna wysokośc przodu z jakąś normalną renią , bo może tylko jest przewrażliwiony, albo ma zbieżność skopaną ;).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-24, 21:17   
 

nie dotykaliśmy mechanizmu kierowniczego. Samochód zachowuje się tak jakby miał niedociążony przód. Spręzyny i amortyzatory na pewno są od 2,2. Ale faktycznie ze sprężynami z półki sklepowej to masz rację, każde auto po wymianie by tak fruwało :(
Spróbuję je dociążyć i zobaczę jak się zachowuje.

Fotki z pracy:

_________________

Ostatnio zmieniony przez Adam 2009-10-29, 19:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 40
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-10-24, 23:48   
 

W sumie to są dwa wachacze ale może geometria ci się rozjechała, albo wszelkie luzy są bardziej odczuwalne??? Napewno tuleja metalowo gumowa będzie już inaczej pracowała i jeżeli była wporządku to pewnie teraz szybko się rozpadnie
_________________

 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-10-25, 00:13   
 

-a w jakim stanie masz amory i sprężyny z tyłu ??? Może też należy je wymienić ??
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2009-10-25, 09:32   
 

sytuacja jest kuriozalna po zmianie tych elementów samochód poszedł jakieś 5 cm do góry. Podczas ruszania dostaje jakieś dodatkowe 5 a samochód z przoduwygląda jak terenówka albo monster truck.
Tył oczywiście stoi jak wszędzie czyli dość nisko.
Pytanie: co się zmieniło że nie można kierować. Sprawdziliśmy luzy i nie było nic znaczącego, zawieszenie od strony geometrii nie ruszone, wymieniliśmy tylko amorki i te sprężyny. Amorki nota bene są lepsze od tamtych tylko trochę (2 cm) wyżej osadzone.
Jak dla mnie to coś nie gra tylko jeszcze nie wiemy co.
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-25, 10:53   
 

dziś przód jakby lekko się opuścił. Jacek wskazuje tak jak Tomala na potrzebę podniesienia tyłu. W rozmowie telefonicznej z Adawenem doszliśmy do przekonania, że to amortyzatory. Są po prostu za miękkie. Ale w srebrnej wszystko było OK. tam to mi dopiero tył siedział. Tu z tyłem nie jest źle.
Mam dwie możliwości albo założyc z powrotem tamte - krótsze o jeden zwój - sprężyny albo szukac innych amortyzatorów. W tym pierwszym przypadku autko się opuści o te 3 cmale i tak będzie wyższe od stanu poprzedniego (zdemontowane amortyzatory były o 2 cm krótsze)
_________________

 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2009-10-25, 11:11   
 

Ja po wymianie sprężyn na tyle zakupionych od Tomboga ... tez miałem terenówke i dziwnie zachowywał sie samochod w łukach ale po jakims czasie wszystko wróciło do normy :) i teraz jest OK ;)

[ Dodano: 2009-10-25, 11:15 ]
ja bym dał jej raczej troche czasu żeby sprężynki sie ugniotły znów;)
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-10-25, 11:19   
 

Wg. Mnie masz albo za długie spręzyny. Albo amortyzatory od V6, albo jedno nie pasuje do drugiego.
AMortyzaotry od V6 mają o ile dobrze kojarzę , podporę na sprężynę , osadzoną wyżej . Musisz piliczyć zwoje na spręzynie ( gdzieś na forum jest temat odnośnie spręzyn i ilości zwojów ). I pomierzyć odległośc dolnego kielicha na amortyzatorze względem dołu amortyzatora.
Sama sprawnośc amortyzatora raczej tutaj nie ma wpływu , bo amortyzator tylko tłumi drgania i jego zadaniem nie jest utrzymywanie samochodu na danym poziomie.
Po wyjęciu amortyzatorów z samochodu , powinien on stać na tej samej wysokości.
Tak się wymienia amortyzatory z tyłu ( w autach z belką skrętna ) . Samochód stoi na kołach , odkręca sie amortyzatory i zakłąda nowe przy czym auto ani sie nie obniża ani nie podwyższa.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-25, 11:31   
 

zarówno jedne i drugie pracowały u mnie w mojej poprzedniej R25. W takim samym zestawie. Było OK. W tych zdjętych wyraźnie jeden zwój był pęknięty więc ktoś dla równowagi odciął jeden zwój w drugiej sprężynie (tak podejrzewam)
_________________

 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2009-10-25, 13:10   
 

Jeśli chodzi o komfort jazdy, to ja bym jednak zrobił geometrię, bo skoro dałeś dłuższe sprężyny i amory, to automatycznie masz inne kąty na górnym wahaczu.
A kwestia wyglądu może być spowodowana niskim tyłem a nie wysokim przodem ;).
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 40
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-10-25, 22:41   
 

Bodajże to się nazywa kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, nie pamiętam, w każdym bądź razie ustawia się go tym drążkiem reakcyjnym co łączy się z górnym wachaczem. Nie ma on stałej wartości tylko się go wylicza na podstawie wysokości przodu i tyłu jeżeli ci się przód podniósł znacznie to ta wartość napewno się zmieniła. Jaki to ma wpływ na prowadzenie....jak zrobisz to się dowiesz. Kwestia jest teraz znalezienia warsztatu który będzie chciał i umiał to ustawić, bo zazwyczaj mówią że to się nie ustawia, albo wprost że tego nie zrobią.
_________________

 
 
killbill 
Starszy starszak


R25: 2200cm,R25TX,B29B0,J7T574,1986
Imię: Biedronka
Wiek: 52
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-25, 22:51   
 

To fakt w Warszawie nikt nie chce tego ustawić

Ale...............................................

Jest jeden warsztat obok ul Wysockiego Cmętarz bródnowski dwóch Panów potrafi to ustawić

Ale nie teraz!!!!!!!!!!!!!

tzn że teraz to oni mają Warsztat gumiarski na sezon lato-zima

Po sezonie a więc w grudniu oni potrafią to ustawić mają sprżet i wiedzę

Ale jakbyś podjechał teraz to by pogonili kijem mają zarobek na oponach

Panowie pobierają opłatę 150 zł + 2 x Vodka co najmniej 3/4 :)

Gdyby ci się nie udało dojść z tym do ładu zapraszam zadzwoń do mnie od 15 listopada podjedziesz i da się załatwić pełną geometrię
_________________
Nie mam gazu i nie będę miał

Amen

http://www.youtube.com/watch?v=KgKLs8z-EHI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 29