:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Naprawa przełącznika nawiewu
Autor Wiadomość
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2010-06-12, 15:25   Naprawa przeÅ‚Ä…cznika nawiewu
 

Często zdarza się że wentylator nawiewu zaczyna przerywać na poszczególnych biegach lub występuje brak reakcji na zmianę biegu na wyższy. Po wykluczeniu awarii opornicy znajdującej się w obudowie wentylatora , oraz jej styków, pozostaje nam do naprawy/konserwacji , przełacznik znajdujący się na tablicy rozdzielczej.
Aby się do niego dostać , należy zdemontować tablicę . Można o tym przeczytać tutaj
http://www.renault25.eu/viewtopic.php?t=4153
Po zdjęciu tablicy rozdzielczej , odkręcamy dwie śruby mocujące panel.

Odłaczamy ( białą ) kostkę podłaczoną od dołu . Widać ją po zdjęciu zaślepki nad radiem.

Trzeba też pamiętać o odłaczeniu aluminiowej rurki , podłaczonej z prawej strony panelu.
Kolejnym krokiem jest odłączenie kostki elektrycznej wentylatora, oraz kostki pneumatyki regulującej klapy przepływu.

Po tej operacji można zabrać moduł do dalszych prac.
Na początek odklejamy czarną taśmę izolacyjną i unosimy do góry osłonę pokręteł i razem z nią wyciągamy płytkę na której znajdują się żarówki podświetlenia panelu ( 2x W1,2W ) , oraz 3 diody świecące.
Żarówki oczywiście wymieniamy na nowe .

Po zdjęciu osłony

zobaczymy styki i cały mechanizm ich załączania.

Zazwyczaj problem powodują utlenione lub przypalone styki . Żeby dokladnie je oczyścić a tym bardziej podoginać je tak , aby pewnie dolegały do siebie , konieczne jest ich zdemontowanie.
W tym celu trzeba rozwiercić lub poodginać dwa nity , mocujące stycznik do obudowy.

Zanim jednak styki wymontujemy , musimy rokręcić panel , zdemontować pokrętła. Przy tej opracji trzeba rozebrać przełacznik pneumatyczny , warto go dokładnie wyczyścić a przy montażu delikatnie nasmarować . Ja użyłem do tego celu preparatu do konserwacji potencjometrów który po odparowaniu środka czyszczącego pozostawia tłustą powłokę która z kolei doskonale uszczelni przełacznik.



Teraz demontaż płytki z elektroniką

i odłaczenie przewodu od stycznika

Można już swobodnie wymontować stycznik.

Mając już styki w ręku , trzeba zwrócić uwagę na ich wzajemne doleganie do siebie. Musi to byc pewny styk i o jak największej powierzchni. Do ich oczywszczenia można użyć drobnego papieru ściernego o gradacji np. 1000. Jeśli jest taka potrzeba można je tez podoginać lecz ostrożnie bo złe doginanie może doprowadzić do tego że styki wogóle przestaną kontaktować a że wszystko jest na stałe przynitowane to i doginanie jest utrudnione.

Po opracji dobrze jest usunac resztę tlenków np. preparatem KONTAKT60 i zabezpieczyć styki np. preparatem CLEANSER PR.
Można tymi środkami potraktowac wszystkie styki , łacznie z tymi wspólpracującymi z kostką.

Pozostaje poskładać wszystko w odwrotnej kolejności. W moim wypadku, podczas demontażu stycznika , uległy uszkodzeniu gniazda nitów . Niestety tak się zdarza przy 20 letnim plastiku. Można więc z powodzeniem do jego mocowania użyć kleju na gorąco.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Ostatnio zmieniony przez MaciejR21 2010-06-14, 23:28, w caÅ‚oÅ›ci zmieniany 1 raz  
 
 
 
OluÅ› 
Spełniony forowicz
oluÅ›


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
ImiÄ™: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
SkÄ…d: Lublin/Hvar/Split
WysÅ‚any: 2010-06-12, 23:21   
 

Maćku - jak zwykle profesjonalny opis częstej ustarki naszych renatek - Moje Gratulacje :)

PS: Cyt.:"...oraz kostki hydrauliki regulującej klapy przepływu..." - chyba raczej pneumatyki... Nie widziałem płynu w układzie regulacji klap nawiewu...
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2010-06-14, 23:25   
 

Już poprawiam :). Dzięki za cenną uwagę :).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14