Jak zapewne wszystkim wiadomo, w dniu 27.04.2012. odbyło się spotkanie fanklubów Renault z przedstawicielami Renault Polska. Na spotkanie przybyło kilku przedstawicieli, najprężniej działających fanklubów w Polsce. Po drugiej stronie zasiadło również kliku przedstawicieli, różnych działów RP.
Spotkanie przebiegło w miłej atmosferze, aczkolwiek dało się wyczuć pewną nutę przerostu formy nad treścią. Strona RP rozpoczęła od przygotowanej prezentacji na swą cześć, co z miejsca nastawiło mnie dość sceptycznie do dalszego przebiegu spotkania. O uprzedzeniu mowy być nie może, ale jak ktoś zaczyna spotkanie od wychwalania siebie, to albo nie ma za grosz poczucia taktu, albo jest zbyt mocno nastawiony na sukces i nie dostrzega mniejszych trybików w wielkim mechanizmie, kręcąc korbą tak mocno, że w końcu te maleńkie trybiki zaczynają się ścierać, powodując niestabilną pracę całego mechanizmu, aż do jego całkowitego rozpadu. No cóż. Każdy wybiera swoją drogę i dąży nią do sukcesu, lub całkowitej zagłady. Trzecią drogą, chyba najgorszą, jest wegetacja, czyli powolna śmierć w męczarniach dnia codziennego.
Oto prezentacja przygotowana na spotkanie:
Przez stronę RP ze spotkania został również przygotowany raport, który przedstawiam poniżej w oryginale:
RAPORT
Spotkanie przedstawicieli Renault Polska z przedstawicielami Fan Klubow Renault
Data: 27.04.2012
Miejsce : Warszawa ul. Marynarska 13
Przedstawiciele ze strony Renault Polska:
Dyrekcja PR: Agata Szczech, Grzegorz Telecki
Dyrekcja Marketingu :Teresa Wielowieyska-Sławek , Magdalena Porazińska, Michał Zalewski
Dyrekcja GF: Krzysztof Kępka
Przedstawiciele ze strony Fan Klubów:
PIKUR
CLIO
RENAULT 25
LAGUNA
MEGANE
ESPACE
TWINGO
DACIA
Temat: Umówienie współpracy pomiędzy stronami
Zgłaszane oczekiwania Fan Klubów:
1.Zorganizowanie przez Renault Polska Ogólnopolskiego zlot Fan Klubów (raz w roku)
2.Prośba o sprawdzenie możliwości zagospodarowania narzędzi i części do starszych modeli Renault np.: 25
3.Dodatkowe specjalne rabaty przy zakupie nowych samochodów
4. Zorganizowanie wycieczki do jednej z fabryk Renault
5.Wsparcie przez Renault Polska zlotów Klubów – gadżety
6. Prośba o zorganizowanie specjalnej akcji na 20-lecie sprzedaży Twingo.
Wspólne ustalenia i propozycje
Renault Polska
1. Stworzenie dedykowanej sekcji w Moje Renault i Moja Dacia dla fan klubów jako platformy komunikacyjnej „jednoczącej” fanów Renault i Dacia
Moje Renault oraz Moja Dacia
- Utworzenie specjalnego, ekskluzywnego oznaczenia dla użytkowników MR/MD będących członkami klubu Renault
- Utworzenie na MR/MD forum jedynie dla członków klubów
- Możliwość wysłania specjalnych ofert jedynie dla klubowiczów (wymagana rejestracja na MR/MD oraz wprowadzenie nr VIN)
- Utworzenie dodatkowego kalendarza zawierającego wydarzenia ważne dla członków klubów lub dodania takiej opcji w kalendarzu serwisowym.
- Utworzenie dodatkowej zakładki na MR/MD w której fanklubowicze mogliby publikować wszelkie informacje oraz ciekawostki ze Świata Renault oraz Dacia.
- Utworzenie dodatkowej zakładki zawierającej bazę wszystkich modeli Renault (zdjęcia, historia, dane techniczne)
- Wirtualny Garaż MR/MD – możliwość wprowadzania dodatkowych informacji na temat zapisanego samochodu ( np. średnie spalanie).
- umożliwienie fan-klubowiczom komunikacji dotyczących ich działań
- animowanie fan klubów
- dostęp do specjalnej oferty cenowej na produkty z butiku i akcesoria
2. Zorganizownie konkursu na najbardziej aktywny klub Renault (rodzaj nagrody do decyzji)
3. Wysyłka do zarejestrowanych fan klubowiczów informacji o produktach i nowościach Renault ( np: dossier prasowego, newslettery) oraz o samochodach historycznych
4.Zaktywizowanie Koncesjonerów Renault
Dni otwarte tylko dla fan-klubowiczów – prezentacja modeli i jazdy próbne
5. Zaangażowanie fanklubów w tworzenie contentu na fanpagu Renault.
6. Zorganizowanie raz w roku spotkania z Fan Klubami – preferowane termin- luty,marzec
Fan Kluby
1. Przesyłanie informacji o zlotach Fan Klubów
2. Aktywizacja i aktualizacja aktywnych członków Fan klubów
3. Wspieranie działań Renault w budowaniu wizerunku marki
Tak więc na razie tkwimy w pewnym zawieszeniu, bo choć spotkanie się odbyło i raport z niego powstał, to tak na prawdę realne działania pokażą co się 27.04.2012. urodziło. Nie można jednak nie odnieść wrażenia, że dział marketingu RP miał swój cel w spotkaniu, co nie jest niczym złym, jeśli współpraca opiera się na obopólnych korzyściach.
Czy i na ile będą obopólne, czas pokaże.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum