:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Silnik Renault- jaki wybrać?
Autor Wiadomość
Hubert 
Dzidziuś


R25: TI,2.0 12v , 1990
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 6
Skąd: Lipie
Wysłany: 2009-12-30, 22:26   
 

Ja bym też proponował 2.0 12v mimo tego ze sie grzeją ... można cos pokombinować z lepszym chłodzeniem .... mam taki silnik i moge śmialo powiedzieć ze radzi sobie bardzo dobrze po wyzej 2000 obr/min i osjągami nie ustępuje V6-tką .... ale to moja opinia Pozdrawiam...
_________________
bombel
 
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2009-12-30, 22:28   silnik
 

Tu masz link z typami silników w R25

http://www.renault25.eu/auto.php?show=5
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
Pereira 
Gaworek


Imię: Yyy.... Nie ma!
Wiek: 52
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 21
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2009-12-30, 22:32   
 

Aaaa, teraz załapałem! Czyli w przypadku 2,0 przynajmniej teoretycznie można byłoby zrobić krzyżówkę zdrowego wolnossaka i umęczonego turbo. Przy czym remont głowicy pewnie i tak konieczny... I turbiny prawdopodobnie niedługo też.
Poszukam w necie zdjęć V6, te które widziałem nie nastrajają optymistycznie. Ale skoro do Kadetta C zamiast silnika 1,2 dało radę włożyć 3,0 V6 to znaczy że wszystko można.
A na zlocie zamierzam się pojawić, w końcu mieszkam blisko :wink:
$SKORPION$, dzięki za link! A co powiecie o silniku 2,2 który tam występuje?
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2009-12-30, 22:42   silnik
 

Dwie Renie z silnikami 12v kupione przez kolegów z Łodzi miały uszkodzone silniki .
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-12-30, 22:44   
 

ale 12v to dwulitrówka
ośmiozaworowe 2,2 litra są nie do zajeżdżenia. No chyba, że pasek rozrządu się urwie na skutek niedbałości użytkownika
_________________

 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2009-12-30, 22:49   silnik
 

Pereira napisał:

Czyli w przypadku 2,0 przynajmniej teoretycznie można byłoby zrobić krzyżówkę zdrowego wolnossaka i umęczonego turbo.

Adam co ma do tego silnik 2,2?
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
Pereira 
Gaworek


Imię: Yyy.... Nie ma!
Wiek: 52
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 21
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2009-12-30, 22:50   
 

Hubert, mam złe doświadczenia z przegrzewającymi się silnikami Renault. Jak miałem Fuego 1,7 to uszczelkę pod głowicą zmieniałem parę razy. Za każdym razem planowałem głowicę i za każdym razem była wygięta... Ogólnie był to bardzo nieudany silnik, przynajmniej moim zdaniem. Dlatego też mimo że znalazłem silnik 1,7 turbo od Fuego to nie palę się do niego. Przynajmniej dopóki nie mam swojej lawety :P

$SKORPION$, o silnik 2,2 też pytałem, musiało Ci to umknąć.
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2009-12-30, 22:57   silnik
 

Ale na temat 2,2 już Adam pisał wcześniej a teraz tylko powtórzył to samo :D, gdy dyskuja dotyczyła rozważań na temat 2.0 i adaptacji do niego głowicy z turbo
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-12-30, 23:03   
 

Pereira napisał/a:
$SKORPION$, dzięki za link! A co powiecie o silniku 2,2 który tam występuje?


ale się czepiacie ;)
_________________

 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2009-12-30, 23:09   
 

Hubert może i silnik 2,0 sobie radzi, ale uważam, że jeśli Pereira chce tuningować auto to ten silnik raczej się do tego nie nadaje. To jest moje zdanie nie wiem jak jest w praktyce i jak Wy uważacie.
Jeśli chcesz mieć dobre osiągi itp. to kup sobie R5 z silnikiem ponad 100 KM i to Ci wystarczy :D
_________________
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-12-30, 23:17   
 

hihihi - czyli pełen wybór - w R25 tylko diesle i turbodiesle miały mniej niż 100 KM
_________________

 
 
Pereira 
Gaworek


Imię: Yyy.... Nie ma!
Wiek: 52
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 21
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2009-12-30, 23:24   
 

Busiek, ja małe auto z mocnym silnikiem już jedno mam! Mój Fiat 127 1,3 ma obecnie 75 koni, a po modach ma ponoć przekroczyć 100 koni. Zobaczymy jak to będzie.

Jeśli chodzi o Renault, to wolałbym mieć mocny silnik bez nadmiernego grzebania... Za dużo kosztował (i nadal kosztuje! I jeszcze będzie kosztował...) tuning Fiata.
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-12-31, 00:34   
 

Widzę że niewiedza tu wyłazi aż boli :).
NIE było silników 8 zaworowych turbo.
Silnik z R21 to 12 zaworowy silnik o mocy 175KM.
Daje się go grzebać . NA you tubie na pewno znajdziesz filmiki z francuską R21T która objeżdza całkiem niby usportowione fury.
O ile dobrze pamiętam to gośc ma tam ustawione ciśnienie na 1,3 bara.
Co do przegrzewania .... to są to bajki.
Wiele słyszałem na temat przegrzewających się silników V6. Jakoś do dzisiejszego dnia nie udało mi się go przegrzać a upały były niemałe , do tego pracowała klima. Nie liczę tutaj awarii wentylatorów ale to awaria jak każda inna.
Prawidłowo użytkowany silnik ze sprawnym 0sprzętem i wszystkimi układami , nie ma prawa sie przegrzać.
Oczywiście dodając mu mocy trzeba też zadbać o preróbkę układów chłodzenia , płynu , oleju , itd.
Co do silników V6 to wersja turbo 2,5l ma taki sam blok jak wersja 2,7.
Podejrzewam jednak że wnętrzności silników są jednak inne. W wersji turbo zapewne były kute tłoki , inny mocniejszy wał , itd , czyi wszystko to co w silnikach turbo jest wzmacniane. Poza tym silnik turbo mimo mniejszej o 200cm pojemności ma ok. 60KM więcej więc budowa wewnętrzna musi raczej być inna.
Moim zdaniem najlepszym silnikiem dla Ciebie byłby 2,0 Turbo z R21. Osprzętu tego silnika jest dużo , jednak wiele mniej niż w V6 2,5 T. Wagi i rozmiary tych silników też są bardzo rózne.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-12-31, 07:48   
 

faktycznie mój błąd. Na fotce z Mielnika widać, że głowica w turbo jest inna niż 8 zaworowa:



w innym temacie ktoś napisał o 8 zaworowych silnikach z turbo i się zasugerowałem. Przyznaję, że nie siedzę dobrze w temacie R21. Ale obiecuję się dokształcić.
_________________

 
 
Pereira 
Gaworek


Imię: Yyy.... Nie ma!
Wiek: 52
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 21
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2009-12-31, 14:58   
 

Kolega Marcinn wygrzebał coś takiego: http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11056041
Tylko moc się coś nie zgadza... Na Alledrogo jest jeszcze R25 z takim motorem i ma podaną taką samą moc. A z tabelki wynika inaczej :?:

Podsumujmy: do wyboru jest kilka silników.
-2,0 12v -dość lekki, w miarę mocny ale nie "pancerny". Łatwo będzie znaleźć taki silnik (lub całego dawcę) w dobrym stanie, będzie też stosunkowo młody.
-2,0 turbo -dość lekki, mocny ale ciężko taki znaleźć, a pewnie jeszcze ciężej w przyzwoitym stanie.
-2,2 - dość lekki, moc chyba nieco mniejsza niż 2,0 12v ale za to "pancerny", w miarę lekki. Łatwiej zdobyć niż turbo, ale to silniki raczej starsze, o większych przebiegach.
-V6 turbo - duży, ciężki, ale mocny. Tak jak w przypadku 2,0 turbo- ciężko będzie go zdobyć i wybór niewielki.
-V6 wolnossący -ciężki, w miarę mocny. Dostępniejszy niż turbo.

Motory V6 wymagałyby pewnie większych przeróbek auta, pogorszyłyby kierowalność (możliwy efekt ''siekiery", w szybkim i ciasnym zakręcie ciężki przód zachęcałby do zwiedzania rowu :? ). Prawdopodobna konieczność wzmocnienia przedniej części auta, ale efekt wizualny i dźwiękowy lepszy. Poza tym moment obrotowy... no i ogólnie projekt ciekawszy choć trudniejszy.
Czterocylindrowce wymagałyby znacznie mniej przeróbek i byłyby łatwiejsze w założeniu, lepsze w prowadzeniu... Muszę się poważnie zastanowić co wybrać.
Gdyby ktoś miał na zbyciu jakiś silnik turbo, niezależnie czy V6 czy R4 to jestem zainteresowany.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 29