:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Silnik Renault- jaki wybrać?
Autor Wiadomość
Pereira 
Gaworek


Imię: Yyy.... Nie ma!
Wiek: 52
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 21
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2009-12-30, 20:21   Silnik Renault- jaki wybrać?
 

Moje pytanie może brzmieć nieco dziwnie, ale już je uściślam: poszukuję mocnego zespołu napędowego Renault na swap. Najlepiej gdyby silnik był ustawiony podłużnie i napędzał przednie koła. Tylko benzyna, może być turbo. Duża moc i (lub) podatność na tuning potrzebna. Trwałość i względna lekkość mile widziane. I fajnie by było gdyby była to jednostka dostępna w Polsce i nie kosztująca tyle co nowe Clio :wink: Może coś z R21 lub R25? Albo coś innego, moja wiedza w tym temacie jest niezbyt duża... Ma ktoś jakiś pomysł?
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-12-30, 20:41   
 

Pereira napisał/a:
Duża moc i (lub) podatność na tuning potrzebna. Trwałość i względna lekkość mile widziane


przychodzi mi tylko na myśl 12 zaworowe 2 litry z R25 - 136 KM. Ewentualnie R21 miały na 8 zaworowej dwulitrowej jednostce dołożone turbo - chyba jakieś 170 KM?? Oba silniki wzdłużne i czterocylindrowe (czyli lekkie). Trwałośc?? 12 zaworowe jednostki podatne na przegrzewanie. 8 zaworów - nie do zdarcia silnik
_________________

 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2009-12-30, 20:55   
 

Jestem posiadaczem R25, w której mam silnik 12V. Moim zdaniem nie nadaje się on n tuning itp. Te silniki szybko się grzeją i trzeba o nie dbać. Więc uważam, że zostaje Ci tylko R21 8V, tak jak napisał Adam :)
_________________
 
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2009-12-30, 21:09   Silnik
 

Zdobycie silnika turbo od R21 będzie raczej mało prawdopodobne. Określ jaka minimalna moc silnika Cię interesuje.
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
Pereira 
Gaworek


Imię: Yyy.... Nie ma!
Wiek: 52
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 21
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2009-12-30, 21:37   
 

Minimalna moc... Liczyłem na jakieś 150 kucy.
A jak wygląda sprawa sześciocylindrówek?
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2009-12-30, 21:40   silnik
 

V6 maja właśnie moc 150KM ,ale to koliduje z innymi parametrami jakich wymagasz :ciężar i gabaryty.
Natomiast co jest wielką zaletą to to ,że w rozrządzie są zastosowane łańcuchy ,co nie grozi rozwaleniem silnika jak w przypadku zerwania paska
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-12-30, 21:47   
 

ale z tuningu nici -
chyba że V6 2,5 litra turbo
205 koników
_________________

 
 
Pereira 
Gaworek


Imię: Yyy.... Nie ma!
Wiek: 52
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 21
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2009-12-30, 21:50   Re: Silnik
 

$SKORPION$ napisał/a:
Zdobycie silnika turbo od R21 będzie raczej mało prawdopodobne

A czy dół silnika turbo i wolnossącego jest taki sam? Czy może wał i tłoki są inne?

V6 2,5 litra turbo, 205 koni- brzmi dobrze. A jak z dostępnością i trwałością?
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-12-30, 21:56   
 

inna tylko średnica cylindrów - silnik chyba ten sam.

kol. Suwis z Krakowa sprzedawał R25 turbo

na alledrogo jest chyba sprężarka
_________________

 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2009-12-30, 22:00   silnik
 

Taka sama trudność w dostępie V6 turbo jak i turbo od R21.
Widziałes jak wygląda silnik V6 z R25? Jeżeli nie to wpadnij na zimowy zlot .Wtedy ocenisz czy gabaryty Ci bedą odpowiadać. Bo z nabyciem silnika od V6 raczej nie byłoby kłopotu.
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
Pereira 
Gaworek


Imię: Yyy.... Nie ma!
Wiek: 52
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 21
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2009-12-30, 22:04   
 

Adam napisał/a:
inna tylko średnica cylindrów - silnik chyba ten sam.

Są większe czy mniejsze? Interesuje mnie, czy dałoby radę założyć do wolnossaka głowicę z resztą od turbo.
A tym V6 muszę się chyba zainteresować. Pasowałby do mojej koncepcji, autko ma być do dynamicznej jazdy i lansu, a nie do sportu :mrgreen:
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-12-30, 22:06   
 

no jak mniejsza pojemnośc to mniejsza średnica - przy v6 tak samo :)
_________________

 
 
Pereira 
Gaworek


Imię: Yyy.... Nie ma!
Wiek: 52
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 21
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2009-12-30, 22:15   
 

Adam, nie wiem czy dobrze zrozumiałem: to znaczy że 2,0 12v ma większą pojemność niż 2,0 8v turbo?
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2009-12-30, 22:17   silnik
 

Niekoniecznie . Bo mogą być po prostu krótsze cylindry , a średnica zostaje taka sama :P
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-12-30, 22:19   
 

niee na pewno nie, silniki takie same inne głowice.Przynajmniej na pierwszą ocenę :)
zrozumiałem, że pytasz o V6 i tam V6 ma większą pojemnośc od V6 turbo
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 29