Witam,
Po remoncie układu kierowniczego kierownica po puszczeniu przestała mi wracać do pozycji środkowej. Również kierunkowskazy nie odbijają.
Co powinienem sprawdzić? Zbieżność robiłem
Geometria robiona, kąty pochylenia kół - poza tolerancją o -30' i -40' - regulacja była zapieczona. Teraz jest już uruchomiona, ale geometrię zrobię ponownie, gdy założę zregenerowane inne felgi i nówki opony.
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 138 Skąd: warszawa
Wysłany: 2016-02-16, 15:45
zle załozony przełacznik albo urwane żądełko i kierunki nie odbijają..maglownica-po regeneracji wiec musi sie rozchodzic,ewentualnie zbyt scisło spasowana głowica i mocno skrecona..pojezdzij ,jak nie przejdzie to musisz zareklamowac..moze pierscienie teflonowe sa scisłe i jeszcze sie nie ułozyły..
[ Dodano: 2016-02-16, 15:49 ]
sprawdz jeszcze czy masz smar na drabince w maglownicy,bo moze ktos nie dał..
[ Dodano: 2016-02-16, 17:46 ]
jak juz regenerowałes maglownice to było oddac drabinke do niklu,miałbys niezniszczalna,przeżyła by nas wszystkich..
Kierunkowskaz:
1. odległość kierownicy od obudowy kolumny (to się wiąże z odległością od przełącznika) - ustaw tak aby była jak najmniejsza i nie obcierała o obudowę.
2. możliwe uszkodzenia mechaniczne przełącznika lub tego "żądełka" na kierownicy
[ Dodano: 2016-06-16, 00:26 ]
Obudowa kolumny kierownicy (ostatni fragment, z obudową stacyjki) ma mechanizm pozwalający regulować wysokość kierownicy (góra-dół). Czy była również regulacja przód-tył?
Interesuje mnie również budowa elementu zaciskającego oś kolumny kierownicy, gdy kończymy regulację i blokujemy w wybranym położeniu. Przypuszczalnie śruba umieszczona poprzecznie dociskała jakiś ślizg. I właśnie potrzebuję szczegóły (rysunek poglądowy, materiał) tegoż ślizgu.
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2019-07-23, 13:55
Nie ma regulacji pochylenia kół . Koła podobnie jak w zawieszeniu mercedesa, pochylają się w zależności od skrętu koła. Dlatego tez jak ktoś ma aparaturę "na kamerach" do ustawiania zbieżności, może się okazać że nie da rady jej ustawić, a wystarczy tylko załozyć dodatkowe czujniki na tylne koła . Miałem taki przypadek , kiedy znajomy mechanik zakupił nowy sprzęt i stwierdził że nie da się u mnie ustawić tym zbieżności. Potem doszedł o co chodzi .
Odbijanie kierownicy jest ściśle związane z kątem wyprzedzenia zwrotnic .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum